5 May 2017

Pakistan Dizisi: Khuda Aur Mohabbat

Edit Yazan: ~~ 34 Yorum

  Pakistan dizileri Hint dizilerinden farklı. Onlar gibi coşkulu olmuyor genelde. Bu yüzden yarım bıraktıklarım hayli fazla.

   Ama bu dizi hem içindeki aşkın derinliğiyle, hem de gerçek gibi hissettirmesiyle diğerlerinden çok farklı.
 Elimde olsa da herkese izletebilsem.

  14 bölüm. Son dönem yeniden çekmişler aynı başrol oyuncularıyla ama ben ilk versiyonunu, orjinal olanı izledim altyazılı. 

 Günlerce aklımda müziğiyle ve Hammad'ın üzüntüsüyle gezdim. Ne olacak bu çocuğun hali diye dertlendim. 


  Aslında diziyi birkaç hafta içinde iki kez izledim desem de yeterdi ama ben anlatmak istiyorum.

  Öyle kalbime dokundu ki.

  Hammad... 
Dinin gelenek gibi yaşandığı zengin bir evde yetişmiş. Yengesinin tek derdi onu kızkardeşiyle evlendirmek.  Tabi ailesinin de. 
  Evdekilerin aksine makul, sakin, olgun biri. Tabi Allah sahabına bağışlasın pek güzel, pek bir Tarkan edalı.

   İman... 
Malvi Sab'ın, yani imamın kızı. Saygıdeğer, onurlu bu amcanın gözbebeği iki kızı var. İman ve Haya. 
  Ah be amca şu onurun, şartlanmışlıkların, millet ne derlerin...


  Dizinin ana konusu aşk elbette. Hem karakterleri, hem izleyenleri olgunlaştıran bir aşk. 
 Efsanelerden süzülmüş, modern çağa kadar beslene beslene gelmiş sanki. Nasıl da büyük, nasıl da çaresiz.


  Evet aşk var, aşkın günah olarak görüldüğü bir anlayış var, gelenekler  var, zengin fakir arasındaki uçurumlar var...

 İman, babasının mutluluğu için kendini silmiş bir kız. Kardeşi Haya da öyle. Pasifler. Zaten olay tamamen Hammad'ın etrafında gelişiyor. 


  Peki bu zengin ve zayıf inançlı çocuk, imamın dini bütün, namahremden korunmuş, peçeli kızına böyle vurulunca ne oluyor?

  Bu nasıl sevgi ya Rabbi! Bu nasıl fedakarlık, bu nasıl değişim. 
  Günbegün süzülüyor Hammad, iki büklüm oluyor. İkna etmeye çalışıyor Malvi Sab'ı. Aşkına, değiştiğine, onlara layık olacağına.

 Başarıyor mu izleyiniz görünüz. Ama mutlaka izleyiniz, izletiniz. 
  Çünkü istiyorum ki ben perişan oldum, başkaları da olsun. 














34 yorum:

  1. Hahahaha, seni perperişan yalnız bırakmayalım tabe :D

    Çocuk gerçekten de amma Tarkan'a benzeyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bırakmayın annem bırakmayınnn :))

      Sil
    2. ikinci sezonu altyazılı nerede izleye bilirim lütfen söylermisin....

      Sil
    3. Dizinin ikinci sezonu bildiğimiz anlamda ikinci sezon değil aslında. Devamı değil yani. Bu dizi eski olduğu için küçük değişikliklerle yeniden çekmişler sadece. Yeni versiyonu Türkçe altyazılı olarak yok bildiğim kadarıyla. Ben merak edip ilk bölümüne orjinalinden bakmıştım.

      Sil
  2. Duygu dolu bir dizi etkisinden çıkamamıştım bir süre. İkinci sezon da var zannettim öyle yazıyor çünkü. Aynısıymış meğer. Çok sevindim paylaşmanıza. Daha çok kişi haberdar olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler yorumunuz için. Ben biraz diğerine de baktım ama bunu daha çok sevdim :)

      Sil
    2. Diğerine de biraz baktım demişsiniz baya aradım bugün ben bulamıyorum ya bir yardımcı olursanız çok memnun olurum hangi Siteden aramalıyım (:

      Sil
    3. Yeni çekilmiş olanın Türkçe ve Ingilizce altyazılısı yok. Ben konuyu bildiğim için orjinalinden baktım. O da adını yazıp 2. season niye aratınca çıkıyor.

      Sil
  3. Tee kaç vakittir aklımın köşesinde ama filmlere dalınca kaldı öyle köşelerde..hoş zindagi gulzar hai de kashaf pek bi ömür çürüten cinsten çıkınca yeni bir pakistan dizisine henüz hazır hissetmiyor olmuş olabilirim de..hint dizileri gibi değil biraz fazla ağır ilerliyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zindagi Gulzar Hai ve başka bir iki Pakistan dizisini yarım bırakmıştım sıkıldığım için. Ama bu benim Pakistan dizilerinde favorim oldu. Hint dizileri biliyorsun biraz müzikle ver coşkuyu tarzı. Bu onlar gibi uçurmuyor ama gerçekliğe yakınlık ve aşkın derinliği noktasında onlarla yarışabilir. O kadar iddialıyım :) Zaten bölüm sayısı az, izle derim :)

      Sil
  4. Yeni bir tad olur bakmak lazım :)

    YanıtlaSil
  5. Ne iyi bacısın sen öyle ya. Ben perişan oldum siz de olun düşüncende kendimi gördüm. Ne demişler anca beraber kanca beraber:DDD

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben ağlarken siz güleceksiniz, olmaz öyle şey :)

      Sil
  6. Yanıtlar
    1. Sana da hayırlı kandiller canım...

      Sil
  7. merhaba bloğunuza yeni bir okuyucu daha kazandız :) benimde blog sayfam var ziyaret ederseniz ve yorum yaparsanız yeni başlayanlar için bu yorumlar çok teşvik edici olacaktır teşekkürler.
    Blog Sayfam: yolcumehmet.blogspot.com

    YanıtlaSil
  8. Emine Hanım Emine Hanım, pek boşladınız buraları, tozlanmış bak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay sorma ya, bir de birikti ki konular :) Tez el atıciym inşallah. Hem kendi bloguma, hem sizin bloglara :)

      Sil
  9. Çok hoşsunuz yaa...Ben perişan oldum başkaları da olsun.Dizi izleyecek zamanım pek olmuyor açıkçası.Ama perişan olurken sizi yalnız bırakmamak için bakacağımı umut ediyorum.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay yalnız bırakmayacaksınız beni çok sevindim :)

      Sil
  10. :)) Pərişan oldunuzsa anlaşılan sonu mutlu bitməmiş. Hind filmləri bizlərdə çoox sevilib, bəyənilir uzun illərdən bəridir.İndi də diziləri moda oldu:) Pakistan filmi-dizisi heç izləməmişəm. Önərinizi diqqətə alacam inşallah. Sevgilər.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Türkiye'de şimdi çok moda Hint dizileri. Ama filmleri falan da çok güzel oluyor değil mi... Bu dizi çok etkileyici, izleyin derim :) Sevgiler.

      Sil
  11. Bashar mobin'in uzun süre etkisinden çıkamadığım için ben Pakistan dizilerine olumlu bakıyorum hint dizilerindense daha bir çok seviyorum sanki ^^
    İzlemek işitiyorum ama çok çekiceklermiş gibi duruyorlar , bende onların sürünmesini çekemiyorum birde son zamanlarda Endonezya filmleri izliyorum psikolijim bozuldu , sürünüyorlar bütün film boyunca , kalbim birde bunu kaldırabilir mi bilemedim ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pakistan dizileri gerçek hayata daha yakın bence de. Kısa olması da avantaj ama ben çok seçerek izliyorum çünkü bazen konu çok ağır işliyor. Yarım bırakıyorum öyle olunca. Endonezya hiç izlemedim biliyor musun, merak ediyorum. Bloguna uğrayayım, belki tavsiyen vardır. Bu dizi 14 bölüm. Bashar Momin'den bir parça daha fazla etkilemişti beni. İzle derim :)

      Sil
    2. emine hanım merhaba endonezya filimlerinden cennetin gözyaşları
      filimizi izlemenizi tavsiye ederim. selamlar

      Sil
    3. Merhaba, bahsettiğiniz filme en kısa zamanda bakacağım inşallah. Selamlar.

      Sil
  12. Bu dizinin 2017 versiyonunu izlemek istiyorum yardımcı olursanız, bilgi verip çok memnun olurum (:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Malesef yeni versiyonun Türkçe altyazılısı yok. Hatta İngilizcesini bile bulamadım. Belki ilerleyen zamanlarda verirler :)

      Sil
  13. İkinci sezonda İman war mı? Lütfen cevap alabilir miyim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında ikinci sezon dediği bizim bildiğimiz anlamda devam eden ikinci sezon değil. Diziyi biraz güncelleyip yeniden çekmişler. O yüzden İman ve Hammad var ama diğer bazı karakterler farklı. Ayrıca Hammad ya kilo almış ya da yüzüne dolgu yaptırmış, biraz tuhaf olmuş :)

      Sil
  14. Sence 1 mi 2 mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk çekimi çok beğndim. 2. çekimin sadece bir bölümüne göz attım, bir şey diyemiyorum o yüzden. Türkçe altyazılısı yok sanırım.

      Sil