10 Nis 2017

Hint Dizilerindeki Klişeler

Edit Yazan: ~~ 22 Yorum


Artık her ailede Hint dizisi izleyen en az bir kişi var diye düşünüyorum. Diziye göre değişmekle birlikte bazı ailelerde bu oranı analar, kaynanalar oluşturuyor zannımca. Ben iki gruba da girmeyen bir Bollywood fanıyım. Çok dizi izledim, bazılarını yarım bıraktım, bazılarını birkaç kez izledim.

Aşkın dibine dibine vurdukları bu dizileri pek bir seviyorum.





Benim gibi sevenler içün bir tespit yazısı, sevmeyenler içün neler kaçırdığınızı görün annem yazısı, bilmeyenler içün beleşe fikir sahabı ettiren yazı. 


De hadi başlayak...




Zengininden fakirine hepsi allı pullu,  rengarenk giyinir.



Filmlerin aksine danslı sahneler pek azdır. O da şifa niyetine. 




Kızımızın şalı hep uçma ve yiğit oğlanın sıfatına yapışma eğilimindedir. Olmadı oğlan gitme demek içün şalı tutar.




İklim ne olursa olsun, evin içi 7/24 rüzgarlıdır. Perdeler uçar, saçlar dans eder. 




Oğlanın karizmasına karizma katmak için hareketleri ağır çekimle, slovmoyşınla desteklenir. Evin koridorunda slovmoyşın yürür, hatta işe bile slovmoyşın gider. 


Dizide mutlaka bir mendebur kaynana veyahut enişte, kuzen, yeğen vardır. 




Eli dursa dili durmaz, dili dursa gözüyle kötülük yapar. Hele hinliğe bak.




Mutlaka azar yiye yiye şamar oğlanına dönmüş, izlerken sizi sessizliğiyle şişiren bir gelin vardır. Bir şamar da sizin vurasınız gelir, kız bir sesin çıksın ay. 




Dizinin bazı kahramanları seyirciye açıklama zahmetine girilmeden ortadan kaybolabilir. Yahu bunun bir yeğeni, kayınçosu, görümcesi vardı dersiniz. Artık yoktur. Allah'ın işi. 




Fakirliğin kitabını kızımız, zenginliğin kitabını oğlumuz yazar. Üstelik hem zengin hem de ıhhıhahaa diye gülerek yağlı ete elleriyle girişen Erol Taş gibi vicdansızdır. 



Kızımız çok inançlıdır. Mumu, dumanı, ladusu eksik olmaz. Oğlumuz piiiii inançsız, tafralı, kaderimi kendim yazarımlı. Töbe yarabbi. 




Kız aşkını beklemektedir. Oğlan aşka inanmaz, cemaziyelevvelinden kim bilir ne olduysa aşka meşke inancı kalmamıştır.



İlk görüşte aşk? De get. Zinhar olmaz. Nefret? Hah bak bu zirvede.




Kızım gönül rızasıyla, kimsenin tesiri altında kalmadan... Cık.
 Zorla evlenecek, kaçarı yok. 




Kızımız evlenmek zorunda kalır, dans etmek zorunda kalır, oğlanın iş yerinde çalışmak zorunda kalır. Ne çektin be gülüm.




Yiğit oğlan başlarda işe mişe giderken, kızla tanıştıktan sonra iş güç hak getire. Hem kızdan nefret eder, hem dibinden ayrılmaz. 




Kız orta halli evden saray gibi eve gelin gider ama orası zindan olur annem zindan. 




Dizinin başlarında neşeyle gülen, hayat dolu kızımızın ortalarda gözyaşları ceyhun olur.




Düğünden pastayla çeyrek altınla kurtulmak mümkün değildir. Haldisiydi, yedi yeminiydi, pirinç dökmesiydi, mangalsutrasıydı, sinduruydu...
 Yok anam bitmez.




Geleneklerden öö gelir. Evlendi mi şimdi bunlar?  Heç sanmam. Kim bilir sırada ne var.



Müzik eksik olmaz. Hatta her karakterin müziği vardır. Dırınım dırınım çalıyorsa mendebur kaynana gelecek demektir. Çiftimizin müziği ise hep en güzelidir.




Zengin ve kibirli oğlanımız yavaştan zengin ve aşık oğlana dönüşür ama bir türlü kabul etmez. Ne oluyor bana hüleynnn deyip uykuları kaçar. Aşık oluyorsun yok bir şey.




Ortada aşk meşk olmadan önce bir şekilde oğlan, kızın alnına yanlışlıkla kan veya kırmızı boya sürüverir. Anam evleneceksiniz belli, neyin hinadı bu. 




Her bölüm en az bir kez, kız ve oğlan birbirine nefretini ilan eder.
Nafrat ediyorum senden nafrattt!..




Bakışmalar dizinin yarısını oluşturur. Gözlemlerime göre bu konuda zirve Maan Geet dizisinde. O bakışmalardan bir dizi daha çıkardı ama oyuncuların gözü karardı herhal.




Yüzlerce bölüm geçer de bekle ki oğlan gülsün. Yok. Gülmez.
Çünkü kibirli ve nefret doludur. Ama gülünce olay olur.




Daş kalpli, zalım oğlan sonunda kendini koyverir.




Muson yağmurlarının memleketinde daha fazla kuru kalmaları mümkün değildir. İkisi de sucuk olur. Adam ıslak ceketi kıza verir.
Şefkat abidesi mi? Yok gı ne hinlikler düşünüyor kim bilir.




Diziler en nihayetinde mutlu sonla biter.
En aşık, en romantik, ennn bir çift olurlar.





Siz de masal gibi bir dünyadan uyanıp gerçek dünyaya dönmeye çalışırsınız. Kafanızda müzikleri ve replikleriyle dizi uzun bir müddet devam eder.






Okuyanlara teşekkür, okumayanlara teessüf, atlayarak okuyanlara hayret eder, saygılar sunarım. 











Bu yazıyı sevdiyseniz hemmen şuraya tıklayınız

 Aşklı meşkli şevkli






22 yorum:

  1. Çok güldüm ya okurken, her zamanki gibi süper :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, beğenmenize sevindim :)

      Sil
  2. Hahaha ben dizileri sevmiyorum ama senin dizi ve film yazılarını çok seviyorum :)

    YanıtlaSil
  3. RK yi koymamışsın ama ..mera sırf mera:)

    en önemli ayrıntı..SRK olmaz ise tellywood dünyası aç kalmıştı:)..zira izlediğim çoğu romantik ve dip düşeren vakalar hep srk filmlerinden alıntı..izledim..gördüm..öğrendim:)

    bu dizilerin en güzel yanı hint kültürünü tüm ıncığı ve cıncığına kadar öğretmesi..bi de indiadan damat almak çok sakat iş:) bi liste yaptım..neler öğrenmişim neler..o yüzden ben bu dizilere kültür elçileri diyorum:)

    hee ..lazım mı..dursun köşede ..fazla bilgi göz çıkarmaz:)

    dupatta,muson ve rüzgar candır:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. RK'in dizisi de bende yarım kalanlardan, pek sevemedim oyunculuğunu. Bir de onun I like it ve ahaa demesi vardı meşhur. Ama bunlar o karaktere özel sözler, Hint dizilerine has değil. Sorma bazen geleneklerinden öö geliyor bana :) Her şeyine rağmen seviyorum o ayrı :)

      Sil
  4. İnstagramdan takip ediyorum seni baci harikasın, tespitler süper :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler kardeş, Bollywood süper ondan :)

      Sil
  5. Şu tekerlemeyi duymuş muydun? Sen hintfilmleriseverleştirdiklerimizden misin yoksa?..
    Ama şu var, sayende ve hatırına bu konuda bir levelcik atladım. Bir tane de yeşilçam için yaz, dur yazma çok iyi konu onu ben yazayım. Yaz senden kıymetli mi? Muhabbbetle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeşilçam çok güzel olur ama o ciddi bir iş, sen yaz :) Hatta mim falan da başlatabilirsin efsane replikler diye :) Sevgiler...

      Sil
  6. Çocukluktan kalan Hint filmleri var sadece hafızamda.Dizi seyretmesem de, senin gözünden izlemek çok eğlenceliydi ;)) Güldür Güldür'deki Brezilya dizi skeçlerini anımsattı ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler canım. O skeçleri izlemedim bakayım merak ettim :)

      Sil
  7. Yahu şöyle bir geniiiiiş vakit olsa da bir Hint dizisi izlesem. Vallahi çok canım çekti. Anlatım her zamanki gibi harika.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, inşallah izlersin ve yazdıklarımı test edersin :)

      Sil
  8. Hiç Hint dizisi izlemedim, favorim Kore dizileri ama bir gün izleyecek olursam ilk soluğu senin blogda alacağım. Ama hint filmlerini severim bu arada özellikle Amir Khan'ın oynadıkları pek keyif verir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Khan'ları komple seviyorum ben de :) Tamam bir değişiklik yapıp izlemek istersen burdayım :)

      Sil
  9. Ay okurken şiştim bacım,sen bir de izliyorsun tee kaç bölüm 😂😂 Pek datlu ve şirinler ve fekat dizi izlemeye sabır yok bende.Amma Amir Khan filmlerini izlerim.Bir de şu genç çocuk var ya yenilerde,Milyoner'de oynayan,onun da filmleri güzel.Helal olsun kız Hintli kardeşlerimize 😍 Gene çok kıvrak bir şekilde yazmışsın yazıyı,bayıldım 😘

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazı diziler hakkat şişiren türden 😄 Seviyorum yine de ya. Filmler ayrı bir güzel zaten. Sağolasın yorumun için bacım ❤

      Sil
  10. gerçekten yerinde tespitler olmuş :) hepsi böyle valla biri de farklı olsa :P:D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Farklı başlayan olsa bile yine bu noktaya geliyor :)

      Sil
  11. Cook cook cok güzel ve cok azda eksik  bir yazı ..soyleki:
    ~basrol kizla oglanin kiyafetleri en hararetli tartisma aninda birbirlerine nefrek kusarken birbirine takilir.
    ~yine basrol kiz oglandan kacarken yine kiyafeti bir kapiya dolaba vs takilirki (anam ne beceriksiz bunlarda) bunuda oglan ya sinirle ceker yirtar yada o bilindik yaavaaaas cekimle gelir kiyafeti kurtarir ve askla kiza bakar:)
    ~Yine basroldeki beceriksiz kiz duser anamm hemide oglanin ustune abanir edepsiz :)
    ~birde enn  midemi bulandiran en sacma sey bunlarin hep benzerleri cikar. Hatta izlemedigim bir dizide basrol erkegin salak bir benzeri cikti bir sure sonra diziden gitti sonra basrol kizla erkek yanarak can verdiler bir kizlari vardi buyudu anasinin tıpkısının aynisi. E bunada bir erkek lazim ya oda bir zamalar ortaya cikan basrol erkege benzeyen kisinin oglu ve bilin bakalim kime benziyor evettt zor oldu ama bildiniz oda babasina benziyor :/ dusunsenize bir dizide birbirine benzeyen 2 kiz 3 erkek oynadı :(
    Kizlarin iyi niyetli gorunupte tam bir salak olmalarida ayri bir sinir bozucu.. Aklima gelenler bunlar geldikce yazarim tekrar.yazilarinada bayildim surekli takip edecegim artik

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahaahaa yorumuna çok güldüm, harikasın :)) Kesinlikle katılıyorum :)

      Sil